Ultramarinos Alemany

@EugeniAlemany

Per què em diuen Eugeni?

Eugenio I i Eugenio II. (A Eugenio III no va donar temps a fer-li foto…)


Per als qui no em coneixeu vos diré que em diuen Eugeni i que sóc de Sueca. Vinc d’una família d’artistes de llarga tradició. Sóc d’un clan com els Pantoja o els Flores, els Farruquito… però sense la gràcia dels gitanos. Vaja, que en la meua família mai no hem atropellat ningú i hem pagat sempre a Hisenda.
Però, fixeu-vos l’afició a la música de la meua família, que a ma casa tots porten el nom d’alguna òpera. A ma mare li diuen Carmen. A mon pare i al meu germà Tristán i tinc una cosina a qui li diuen Isolda. La història del meu naixement és un poc més curiosa. Voreu… jo duc el nom de tres morts.
Ara vos ho explicaré: mon pare va tindre tres germans, però se’n van morir dos i als dos els deien Eugenio. Això com pot ser? Són coses que feien abans. Ma iaia, després de nàixer mon pare, va tindre un fill i li van posar Eugenio. Però, com era època de molta misèria, es va morir de fam als dos anys. Després va tindre un altre fill, i també li va posar Eugenio. Però també es va morir d’un còlic miserere als tres anys. Açò és com l’iPhone. iPhone 1, iPhone 2, iPhone 3… Després va tindre un quart fill i la dona, jo crec que ja va començar a sospitar alguna cosa perquè va dir “a este li posarem Juan Vicente… per si de cas…”. I el iaio va dir: “com si li posem Isabel i burlem a la mort”.
Anys després, mon pare i ma mare es casaren, va nàixer el meu germà Tristán i després ma mare es va tornar a quedar embarassada d’un xiquet que, com li havien de dir? Efectivament, Eugenio. Però eixe encara no era jo. Perquè com que no n’hi ha dos sense tres, ma mare va tindre un avortament natural i eixe germà meu que havia de ser Eugenio també es va morir. Ja en portem tres…
Finalment, l’any 1976, vaig nàixer jo… acollonit, cagat, espantat, mort de por… perquè amb eixos antecedents familiars jo només pensava “esteu segurs que voleu posar-me Eugenio? Mira que Eustaquio és paregut i tampoc no sona malament…”.

Però, mireu, al final, estic content. Perquè m’ha anat bé en la vida. Jo crec que normalment la gent diu que té un àngel de la guarda. Jo puc dir que en tinc tres: els meus dos tios i el meu germà, “el fetus”. Bé, pot ser que no compten com a tres àngels de la guarda, són dos i mig… Però, xica, com si estiguera veient-los ara mateix. Els meus dos tios i el meu germà, “el fetus”, a qui no li arriben les cametes a terra, pobret.
Així que esta primera entrada de la segona època els la vull dedicar a ells. I també per eixa altra frase que diuen: qui oblida els seus orígens, perd la seua identitat. Ara no sé si la frase és exactament així. I si no ho és, deuria ser-ho.

16 comments on “Per què em diuen Eugeni?

  1. Adrián González
    28 Agost 2012

    Eres genial Eugeni, tens un humor incomparable.
    Recorde quant una nit en vaig quedar a estudiar a t’acasa amb el teu germà.
    Tristán va dormir al sofa i jo al seu llit, al costat de teu llit, i cuant el despertares el posares a xillar: “MAMA EIXE NO ES EL TETE ¡¡¡¡”
    Que bo, eixa anecdota li la conti fa poc a la meua filla i es partia de risa.

    • ultramarinosalemany
      28 Agost 2012

      Osti, és veritat! quin susto!!! hahahaha

  2. Leonor
    28 Agost 2012

    Molt interesant!m’ha agradat molt,jo també soc la 6ª generació del meu nom (Leonor) i la meua iaia no recorda si mes enrere hi havia mes…sempre es bonic saber d’on vens i el pq del teu nom…

    • ultramarinosalemany
      28 Agost 2012

      tenim solera, leonor, tenim solera…

  3. David
    28 Agost 2012

    “Qui perd els orígens, perd identitat” (‘Jo vinc d’un silenci’ de Raimon) Encara que hi ha qui diu que esta frase pertany a Joan-Salvat Papasseit, jo encara no he trobat el poema on ix. Magnífica història! El cas de l’actor Andy Garcia encara va ser pitjor, perquè el seu germà-feto que va nàixer mort… era SIAMÉS seu i va tardar en treure-se’l del muscle uns quants anys.

    • ultramarinosalemany
      28 Agost 2012

      hahaha, gràcies david. això d’andy garcia em sona moooooolt! quan ho vam xarrar? és una llegenda urbana????

  4. Llum
    28 Agost 2012

    Sí, molt curiós…el teu nom significa “de bon naiximent” i ja veus la sort dels teus ancestros, xé, quant u trenca amb la malediccio dels Eugeni’s és perqué ahí hi ha molt que rascar!!! molta merda artista-botigueri avant amb el blog!!

    • ultramarinosalemany
      28 Agost 2012

      gràcies! a vore si els meus ancestres també em tiren una maneta i escriuen en quan en quan…

      • M
        3 Setembre 2012

        eugeni, els teus ancestres estan a dintre de tú..no et queixes, hahaha, mai estàs a soles 🙂

  5. M
    3 Setembre 2012

    Ostres Eugeni, sembla Karmic i tot!
    Estic d’acord amb “qui oblida els seus origens, perd la seua identitat”, de tota manera la vida son pèrdues i reencontres, ens hem de pedre per trovar-mos, la vida no es una línea recta, es una línea amb més curves que una autopista.
    Quí som en realitat? Sempre ho hem sabut, pero de tan en tant ens disfressem o ens enganyem.
    Sort i ánim, ara crec que eres mes lliure…Endavant!

    M

    • ultramarinosalemany
      3 Setembre 2012

      Et conteste amb una cançó. (m’ha agradat això de karmic, hehe)

      • M
        3 Setembre 2012

        Meravellosa cançó!!! m’has emocionat i tot redeu..!!
        Gràcies.
        😉

  6. Ximo
    20 Setembre 2012

    HAHAHAHAHAHAHA!!! M’he descollonat kbró!!! Açò també està al monóleg… és collonut!! Molaria que ho contares a la ràdio si vols. Bss

    • Ximo
      20 Setembre 2012

      Volia dir “Açò tb està al monóleg?”

      • ultramarinosalemany
        21 Mai 2013

        no, no ho conte, però si m’ho pregunten… hehehe

    • ultramarinosalemany
      20 Setembre 2012

      Sí, és tragicòmic… hehe. Sí, puc contar-ho en la ràdio. Pregunta-m’ho si se m’oblida!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 28 Agost 2012 by in Humor and tagged , , .

Si t’ha agradat, comparteix-ho!

Facebook Twitter More...

Estadístiques del blog

  • 522,080 visites

Twitter Updates

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Amb el suport de:

UiDOS Serveis lingüístics

Contacte

646794288
