Sí. Això de posar-se crema abans no s’estilava. Que, a espai, que jo no estic en contra de les cremes de protecció solar! És més, hui en dia és indiscutible posar-se’n. Però és que, collons, ara arribes a la mar i perds tres quarts untant el xiquet amb crema! Perquè, clar, com que són de protecció 50, això és més espés que pastar carabassa! I, per a que s’ho xuple la pell, li ho has d’escampar ben bé. Perquè si no se li queda tot el cos blanquinosango i fa de xiquet estranger. O, pitjor: de xiquet que no està bé…
I vos enrecordeu quan tots els estius a la platja passava l’avioneta que llançava els balons de propaganda de Nivea? A mi sempre m’ha fet una malíccia… Eixa manera de fer màrqueting ha fet molt de mal a este país. Perquè sí, haurà popularitzat la crema, haurà previngut el càncer de pell… però, la mare que ho ha parit, i tota la gent que s’ha ofegat per agarrar la piloteta? Perquè, vos enrecordeu de la manera que tenien de llançar-la des de l’avionet? Per favor… hi ha que ser refill de puta per a ser el pilot i no tirar la pilota a la vora on hi ha la gent, no… Que el cabró les amollava ben cap a dins, per a que la gent se n’entrara i s’ofegara! Que amollava les pilotes dins el blau de la mar, el tio bossa! I, de més a més, no és que el baldraga eixe fóra generós! És que n’amollava una o dos només i, clar, hi havia galtades per la piloteta de Nivea. Sí. També algun dia m’agradaria entrevistar el pilot de les pilotes de Nivea.
Ara això ja no es fa. Supose que d’algun ministeri s’adonarien que això era un perill, que la gent s’ofegava per una merda de piloteta. Però, no sé eh… perquè, com que últimament no fem més que tornar arrere (que si diuen que tornen els dos rombos, que si a avortar a Londres…), no vos estranye gens que ho autoritzen de nou. Però que ara, en comptes de pilotes de Nivea, llancen beques Erasmus. I al pas que anem, segur que també hi hauran galtades. Jo, per si de cas, vaig untant el meu fill amb crema i lligant-li les sandàlies.
Però, i vosaltres, quins records teniu de l’estiu?
Jo (un poc més jove que tú) també recorde aquelles avionetes llançant pilotes. A més, em sembla que també hi havia un altra marca comercial que en llançava.
I per supost, les mítiques espardenyetes de plàstic (o de blastic, com diu ma uela). A mi me les possaven per anar a nadar al riu o a l’Almadrava, on anavem a agafar clotxines i eriçons (crec que això hui també seria un delicte).
Que bonico aquells anys!
Eixes sabates es coneix que les hem dutes tots!
Quan baixavem a la mar, no portavem tanta adròmina com ara, per que teniem la mar a 100m. Passavem el dia en la caseta de l’hort del iaio.
Quan ens cremavem pel sol, la iaia ens untava amb vinagre.
Això de buscar les hores en que menys pegava el sol… això qué és? A la platja s’anava des de les 10 o les 11 fins a les 3, que quan tornaves a la caseta ja estava la paella en taula.
I tots els dies passava un avió amb una pancarta publicitària darrere. En alguna ocasió, en lloc del baló de Nivea, tiraven ninots paracaigudistes.
Ostres, els ninots paracaigudistes també eren de Nivea? Quina canya, no ho recordava això!
Jo no recorde les avionetes però si els helicòpters eixos que pareixien un parotet, amb el cap tot de vidre redó. Quan sentíem el soroll de les aspes ja corríem tots a l’aigua, ens capbussàvem i nadàvem ben fondo a vore si l’encertàvem i agafàvem la pilota de Nivea, que si tenies la sort que queia prop, de grossa com era s’esvarava i no es podia agarrar.
Tots envejàvem el grandàs que n’havia aconsguit una, la que tocava eixe matí.
Helicòpters de Nivea també? Tenien mala flota!!!
A la platja de Sant Joan, la grossa de Nadal del estiu era la pilota groga de. .. Paredes. L’avioneta de Paredes amb la pilota de plastic refor¢at (avui seria de PTA) nomes venia els cap de setmana i en Prime time! Mes exclusiva que aquesta pilota no hi ha hagut mai, per supossat
no la vaig agafar mai ja que el malparit del pilot la fotia ben alluny.
Hala, eixa no la coneixia jo! Això és de col•leccionista. Tot lo bo per a Alacant!
Molt bons records, la veritat… però no oblides l’acte de “buscar pitxilines” a la vora la mar… o com es diuen eixos caregolets, conxes, etc? Que últimament tinc un dilema en això… 😛
Salutacions!
Uff, n’hi ha tantes maneres! Petxines dic jo! Qui s records, sí. Jo ara ho faig amb el meu fill…
Juas, a mí també em feien dur les sandalietes pel peix aranya o per no fer-se mal a les roquetes. El que no sabia que el quitrà se’n anava amb oli. Veges tu si ho haguera sapigut fa 30 anys!! Ara ja a penes hi ha. I de pilotes Nivea en vaig vor caure alguna però no en vaig pillar cap. Jo crec que seria la mareixa avioneta que després portava el cartellet de Rumasa… 😉 ..i sempre he pensat que despegàven de l’aeroclub de Castelló i feien tota la costa valenciana amunt i avall.
Hahaha! La de Rumasa! És veritat!
Ara recorde que la meua dona diu “cangrejeres” de les sandàlies eixes. De les pilotes de platja, ne tinc una de orxata Xufi que es transparent i dins té un tertrabric de plàsti xicotet, que també s’unfle. Vintage a tope. Un dia d’estos ho subhastaré per ebay i me faré un xaletet a Orpesa amb lo que trauré! hahahaha!
Jo com q soc de secà, anar a la platja de menut era tota una aventura. Recorde anar amb el simca de mon tio les dos famílies alli clavades. Els meus tios, els mues cosins, mon pare , ma mare i jo. A mi em tocava anar amb mon pare al seient del copilot, perque això de les cadiretes i les normes de seguretat al cotxe és molt modern. Nosaltres 4 adults i 3 xiquets. Que alce la mà el q no ho ha fet. Quan veiem la policia mon pare em dia:”nena amaga’ t ” jo m’ amagava entre les seues cames i esperava a q em digueren q ja havia passat el perill. Anàvem a Cullera on uns amics dels meus pares tenien un apartament. Jo també volia un apartament. D’ eixos amb les escales a l’ exterior. No podia entendre q hi haguesse edificis aixi. I que fan quan plou? Els meus pares sempre em dien el mateix: els pares no són rics. D’ avionetes poques. Anavem una vegada a l’ any a la platja i sembla q no vam tindre sort d coincidir.
Aiii mare les sandàlies de plàstic! a la platja del Puig un estiu vaig perdre una amb la corrent i eren de Snoopy xD, mal sofoco vaig agafar… Ara tornen a estar de moda! ( sempre que vaig a una tenda i les veig,recorde la meua de Snoopy) Jo les pilotes no ho recorde,però si les avionetes que duien missatges de melons o discoteques o el que fora hahaha, ara ja no es veu cap!